Polityka Prywatności określa sposób gromadzenia, przetwarzania oraz wykorzystania danych osób korzystających z serwisu instom.com.pl. Brak akceptacji zasad Polityki Prywatności przedstawionej na tej stronie, jest równoznaczny z brakiem możliwości korzystania z Serwisu instom.com.pl
Administrator danych osobowych
Podmiotem odpowiedzialnym za administrację danych osobowych jest: INSTOM SP. Z O.O. 91-341 Łódź ul. Brukowa 20
Pliki cookies (ciasteczka)
W serwisie instom.com.pl, wykorzystywane są pliki cookies (ciasteczka) w celach:
- analitycznych – generowane przez system analityczny Google Analitics oraz Statcounter.com – gromadzone są w celach statystycznych i nie zawierają danych Użytkowników typu imiona, nazwiska, nazwy firm itp. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej, możliwość przyjmowania plików cookies. Wyłączenie obsługi plików cookies nie ogranicza możliwości korzystania z serwisu.
- autoryzacyjnych – mechanizmy logowania użytkownika do systemu wymagają zapamiętania odpowiednich danych w plikach cookies w celu wzmocnienia bezpieczeństwa mechanizmów logowania.
Obsługę plików cookies można wyłączyć poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Szczegółowe instrukcje jak tego dokonać można znaleźć na stronach internetowych dostawców przeglądarek internetowych:
- Mozilla Firefox
- Internet Explorer
- Google Chrome
- Opera
- Safari
Gromadzone dane
INSTOM SP. Z O.O. – operator serwisu instom.com.pl, gromadzi dane osobowe Klientów składających zapytania ofertowe przez formularz online za pomocą mechanizmów umieszczonych w serwisie. Celem gromadzenia oraz przetwarzania danych osobowych (zazwyczaj firm) jest wyłącznie odpowiedź na zapytanie ofertowe na rzecz Klientów i przekazywanie własnych informacji technicznych. System nie wymaga danych osobowych typu miasto, adres zamieszkania, pesel nasz system agreguje wyłącznie adres email i nazwisko podawane w formularzu kontaktowym i podanie ich jest dobrowolne.
Adresy e-mail zbierane są także w momencie subskrypcji biuletynu informacyjnego (newslettera). Osoby zapisujące się do biuletynu informacyjnego mają prawo w każdej chwili wypisać się bądź zmienić dane (Imię, Nazwisko, adres email) przy pomocy narzędzi dostępnych online.
KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
(na podstawie art. 13 i 14 RODO)
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informujemy Państwa, że INSTOM sp. z o.o. przetwarza między innymi dane osobowe:
a) kontrahentów będących osobami fizycznymi (kategorie przetwarzanych danych: dane rejestrowe, dane kontaktowe, nr rachunku bankowego);
b) pracowników, współpracowników oraz osób uprawnionych do reprezentacji kontrahentów będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej (kategorie przetwarzanych danych: imię i nazwisko, nazwa pracodawcy, stanowisko, funkcja, dane adresowe, dane kontaktowe, danej ujawnione w odpisie z KRS);
c) osób odwiedzających siedzibę spółki INSTOM sp. z o.o. w Łodzi przy ul. Brukowej 20 (kategorie przetwarzanych danych: wizerunek osoby zarejestrowany przez kamery monitoringu);
W związku z tym poniżej przekazujemy Państwu istotne informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych.
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest INSTOM sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Brukowej 20, 91-341 Łódź, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi Sąd Gospodarczy, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000111920, NIP: 7260004174, Regon: 470595182 (dalej także jako: Administrator).
2. Z Administratorem można skontaktować się drogą mailową pod adresem: , pisemnie na adres: INSTOM sp. z o.o., ul. Brukowa 20, 91-341 Łódź lub telefonicznie pod numerem: +48 42 640-75-85.
3. Dane osobowe kontrahentów, pracowników, współpracowników i reprezentantów naszych kontrahentów są przetwarzane w celach związanych z zawieraniem i realizowaniem umów handlowych, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze oraz w celach prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią w tym w calach archiwalnych. Dane osobowe (wizerunek) osób odwiedzających siedzibę Administratora są przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia na jej obszarze.
4. Dane osobowe przetwarzane są w oparciu o następujące podstawy prawne:
a) art. 6 ust. 1 lit. „b” RODO – w odniesieniu do danych osobowych kontrahentów będących osobami fizycznymi, z którymi Administrator zawarł umowę handlową lub umowę innego rodzaju;
b) art. 6 ust. 1 lit. „a” RODO – w odniesieniu do danych osób, które dobrowolnie kontaktują się z Administratorem np. w celu przekazania mu lub uzyskania informacji handlowych;
c) art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO – w odniesieniu do danych osobowych, których przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (w szczególności wynikających z ustawy o rachunkowości, prawa budowalnego, prawa zamówień publicznych);
d) art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO – w odniesieniu do wszelkich danych osobowych przetwarzanych dla celów prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią, za które Administrator uznaje w szczególności: realizowanie transakcji handlowych, archiwizowanie danych, obronę przed roszczeniami, dochodzenie roszczeń, zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu w jakim są przetwarzane, a po jego ustaniu przez okres nie dłuższy niż 10 lat jeśli jest to wskazane z uwagi na prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora lub stronę trzecią, nie dłużej jednak niż do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, dane osobowe będą przetwarzane nie dłużej niż do wygaśnięcia lub cofnięcia tej zgody.
6. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów prawa, upoważnieni pracownicy i współpracownicy Administratora w związku z wykonywaniem przez nich obowiązków zawodowych, dostawcy usług audytorskich, doradztwa prawnego, informatycznych, marketingu i reklamy, pocztowych i kurierskich, bankowych, windykacyjnych, zamawiający w rozumieniu ustawy prawo zamówień publicznych w przypadku przetwarzania danych osobowych w związku z ubieganiem się lub realizacją zamówienia publicznego, podmioty trzecie (np. inwestor, generalny wykonawca, podwykonawcy) w przypadku przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją procesów budowlanych.
7. Dane osobowe nie są przetwarzane w sposób automatyczny i nie podlegają profilowaniu.
8. Administrator zasadniczo nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Może jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę lub infrastrukturę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane mogą być przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych. W każdej chwili mogą Państwo zwrócić się do Administratora z prośbą o przekazanie kopii takich danych oraz informacji o miejscu ich udostępniania.
9. Ma Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie.
10. Przysługuje Panu/Pani również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa, w szczególności ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) lub ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.